ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ

2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК 




Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.
"Великодні писанки" 

Травень. Спостереження за змінами в прирді.

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література 
Вивчення заклички "Вийди, вийди, сонечко" є

Ознайомлення із соціумом: "Великдень" 

Ліплення: "Великодня крапанка" 

«Зроби довкілля екологічнішим. Правила відпочинку»

Малювання: «Котики весняні» 


Спостереження за лелеками

Весняні квіти: проліски, нарциси, крокуси. 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література 
Вивчення вірша А. М'ястківського "Котики воркотики" 

«Ліс легені землі. Подорож у лісі"

Квітень: Спостереження за змінами в природі. 

Спостереження: "Весняні зміни на клумбі" 

Бесіда: "Весняні квіти. Ознайомлення з примулою" 

Аплікація: "Прилетів до нас шпачок" 

Любіть птахів. Годування лебедів. 


Вітаємо З днем театру! 


Спостереження за калюжницею болотною 

Спостереження за весняними квітами "Крокуси" 

Подорож до весняного лісу 


Збір березового соку 

Аплікація: "Пролісок" 

Спостереженяя "Проліски на галявині" 

Спостереження за підсніжниками 

Слухання вірша К. Перелісної "Проліски" та малювання "Проліски" 

Досліди з водою 

Аплікація "Рибка в акваріумі" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література 
Вивчення вірша М. Стельмаха "Весняний дощ" 

Малювання "Квіти для матусі" 

Ліплення: Подарунок для матусі 


Березень. Спостереження за змінами в природі 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література 
Вивчення вірша І. Кульської "Мамине свято" 


Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.
"Перелітні та зимуючі птахи" 


Заняття Ознайомлення із соціумом:  
Птахи взимку. Допомога птахам. 

Ознайомлення із соціумом "Українські страви" 


Дидактична гра "Назви страву" 


Газ друг та помічник! 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література  Розповідь казки «Рукавичка» 


Заняття: Художньо-продуктивна діяльність. Аплікація «Прикрасимо рукавички» 


Щасливого Різдва та Нового Року! 


Свято Різдва! 

Аплікація: "Новорічна ялинка" 


Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література. Вивчення вірша Н. Забіли "Наша ялинква" 


Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Зима. Зимові місяці. 


Професія пекаря. Ліплення "Бублики" 


Правила етикету 

 Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня діяльність. Вивчення вірша І. Неходи "Ведмедик Мишка" 

Подарунки від Миколая 




Малювання: "Дерева в снігу" (нетрадиційне малювання) 


Відеоказка "Миколай, Миколай, ти до на завітай" 


 Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
Вивчення вірша Г. Бойко "Морозець" 

Заняття: Ознайомлення із соціумом: "Зима все снігом замела" 


Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
Вивчення вірша А. Камінчука «Останній листочок»

Спостереження за айвою 

Заняття: "Свійські птахи - Кури та Півник" 

Заняття: Ознайомлення із соціумом 
"Спостереження за собакою"

Знайомство з Веселими друзями - Peppy Pals

Дидактична гра "Знайди та покажи листочок" 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.
Подорож до осіннього лісу «Осінь фарби готувала»  


Спостереження за вербою  

Розповідь «Отруйні гриби»

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  (художня література) Вивчення вірша «Білочка»

Заняття: Ознайомлення із соціумом. Їстівні гриби

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література Вивчення вірша 

П. Воронько «Їжачок-хитрячок» 



Привітання З Днем Дошкілля! 

Дидактична гра "Вчимося варити борщ" 

Заняття: Гра-подорож "Овочі на городі" 

Заняття: Вивчення вірша В. Паронової "Урожай! 
(за допомогою мномотаблиць) 

Знайомство із дітьми!


Заняття: "Правила пожежної безпеки" 


Дидактична гра "Світлофор"


Заняття: "Правила переходу дороги" 


Подорож до чемних котиків 


Екскурсія до саду. Фруктові дерева - слива.


Спостереження за майорами 


Збір насіння чорнобривців 


Діти, чим ми можемо допомогти нашій мамі (бабусі)?

1. Поскладати іграшки на місце.

2. Позамітати кімнату.

3. Витерти пил на столах, на підвіконнях.



Державні символи України 



Спостереження за яблунею. Поняття один - багато.



Привітання з початком нового навчального року! 









Природні особливості парку "Слобожанський" 

Рослини. Тварини.


Знайомство з квіткою Калюжниця Болотна! 


В річці щука живе! 


Пожежна безпека!  

І малятам, і звірятам
Дуже добре треба знати,
Сірники не для забави
З ними страшно грати!




Обережно! Вибухонебезпечні предмети та речовини!




Дорожній рух! 
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.





  

 


Природоохоронна робота національного природного парку 


Подорож у Слобожанський парк. Правила поведінки 


Спостереження за квітучою абрикосою 


Вітаємо з Великоднем! 


Майстер-клас "Розмалюю писанку, розмалюю!" 


 Гуцульські історії: Єдиний в світі Музей писанкового розпису

Весна іде - весні дорогу! 


Спостереження за вербою 


Подорож до Національного природного парку "Слобожанський" 


Спостереження за весняним озером 


Подорож до Краснокутського Дендропарку 


Збирання кленового соку навесні 
 

Красуні берізки 

Подорож річкою 

Заняття: "Перші весняні квіти - проліски" 



Консультація для батьків

«Харчування дитини навесні»

   Навесні процеси росту у дітей протікають найбільш інтенсивно, в зв'язку з чим підвищується потреба в білку - основному пластичному матеріалі. Крім того, у спекотнідні організм дитини втрачає з потом значну кількість мінеральних речовин і вітамінів. Для покриття цих додаткових витрат потрібне збільшення калорійності та харчової цінності раціону. З іншого боку, в спекотні дні у дітей нерідко погіршується апетит. Як організувати харчування дитини в весняній час?

      1.            По-перше, калорійність харчування повинна бути збільшена приблизно на 10-15%. З цією метою в раціоні дитини слід збільшити кількість молока і молочних продуктів, в основному за рахунок кисломолочних напоїв і сиру як джерел найбільш повноцінного білка. В раціон необхідно включати перші овочі: редис, ранню капусту, ріпу, моркву, буряк, бурякове бадилля, свіжі огірки, пізніше - помідори, молода картопля, а також різну свіжу зелень (кріп, петрушку, кінзу, салат, зелена цибуля, часник, ревінь, щавель, кропиву і ін.).

      2.            По-друге, необхідна раціональна організація режиму харчування дитини. У спекотні літні місяці режим харчування рекомендується змінити таким чином, щоб обід і полуденок помінялися місцями. В особливо спекотне полуденне час, коли апетит у дитини різко знижений, йому слід пропонувати легке харчування, що складається в основному з кисломолочного напою, булочки або хліба і фруктів. Після денного сну відпочив і зголоднілий дошкільник із задоволенням з'їсть весь обід, що складається з калорійних, багатих білком страв. Підвищення добової калорійності харчування дитини може бути досягнуто за рахунок збільшення харчової цінності сніданку. У нього рекомендується включати багате білком блюдо (м'ясне, рибне, сирне, яєчне). Це також фізіологічно більш обгрунтовано, т. д. Після нічного сну, в прохолодне ранковий час діти їдять з великим апетитом.

У весняну пору, крім загальноприйнятих чотирьох прийомів їжі, дитині можна запропонувати п'ятий харчування у вигляді склянки кефіру або молока перед сном. Це особливо раціонально в тому випадку, коли вечерю дається в більш ранні терміни, а час укладання дитини на нічний сон кілька відсувається через великий тривалості світлового дня.

3        По-третє, необхідно звертати увагу на дотримання питного режиму. У спекотні дні значно підвищується потреба організму в рідині, тому слід завжди мати запас свіжої кип'яченої води, відвару шипшини, несолодкого компоту або соку.

4        Вживання сирих соків - ще один крок до здоров'я. Це джерело вітамінів, мінеральних солей і численних корисних мікроелементів. У багатьох соках з м'якоттю (нектарах) багато пектину, а він, як відомо, має здатність зв'язувати продукти гниття і бродіння в кишечнику і виводити їх з організму.

Шановні батьки, пам'ятайте!

ü  Морквяний сік сприяє нормалізації обміну речовин, покращуючи процеси кровотворення і транспорту кисню, стимулює фізичний і розумовий розвиток.

ü  Буряковий сік нормалізує нервово-м'язове порушення при стресах, розширює кровоносні судини.

ü  Томатний сік нормалізує роботу шлунка і кишечника, покращує діяльність серця, містить багато вітаміну С.

ü  Банановий сік містить багато вітаміну С.

ü  Яблучний сік зміцнює серцево-судинну систему, нормалізує обмін речовин, покращує кровотворення.

ü  Виноградний сік має тонізуючу, бактерицидну, сечогінну, проносну дію, сприяє зниженню артеріального тиску.

Подорож до саду. Спостереження за фруктовими деревами. 

Консультація для батьків

«Як одягнути дитину навесні на прогулянку»

   Весна завжди радує нас першим теплим сонечком, але ще дають про себе знати зимові заморозки і холодні дощі зі снігом, тому кожен батько повинен знати, як одягнути дитину навесні так, щоб він не застудився і отримав максимум користі від прогулянки. Дошкільнята - самі безтурботні, рухливі і допитливі діти. Вони грають в хованки, кішки-мишки, і т.д. Катаються на велосипедах і самокатах. Переслідують голубів і досліджують глибину весняних калюж.

Як одягати дитину навесні?

Пропонуємо вашій увазі 8 рекомендацій про те, як одягнути дитину навесні:

1. Не варто сильно кутати дитини, збираючись на весняну прогулянку, адже вже все-таки не зима, одягнений в два светри дитина швидко спітніє і простудиться. Для прогулянки навесні важливо одягнути дитину надійно, так, щоб його одяг був досить теплою, але не гарячою, щоб вона могла захистити дитину від дощу і вітру.

2. Для дітей для весняної прогулянки ідеально підійде продувається і не промокає комбінезон. Він не сповзає, його легко знімати і одягати. У ньому дитині буде зручно і тепло, в такому одязі не страшний навіть холодний весняний дощ.

3. Важливою частиною одягу дитини для весняної прогулянки є шапка. Відмінним варіантом може стати шапка-труба, яка одночасно виконує функцію шапки і шарфа. Головний убір для прогулянки навесні повинен бути теплим і водонепроникним.

4. Також не варто забувати про шарфі, особливо, якщо дитина одягне звичайну шапку, а не шапку-трубу. Шарф може бути будь-яким, головне - правильно його зав'язати, він не повинен заважати дитині, грати і бігати на прогулянці.

5. Ще один важливий атрибут весняного гардероба - рукавиці. Вони повинні бути теплими, але тонкими, бажано, щоб вони не промокали, це дозволить дитині вільно грати навіть під час невеликого дощу.

6. Якщо ви не хочете надягати на дитину комбінезон, тоді краще зупинити свій вибір на послойному вбранні. Одягніть на дитину майку і трусики, теплий джемпер, колготки, непромокальні штанці, кофтинку. Завершити «образ» потрібно верхнім одягом і взуттям.

7. Найважливіший момент - взуття дитини. Від того, наскільки правильно ви її підберете, залежить здоров'я дитини. Взуття для весняної прогулянки повинна бути легкою, м'якою, вона не повинна промокати, якщо на вулиці йде дощ.

8. Намагайтеся одягати дитину в одяг яскравих кольорів. Це підніме настрій вам і вашому малюкові.


     Консультація
«Навесні зміцнюємо здоров'я»
  Ранньою весною захистити дитину від застуди набагато важче, ніж восени або взимку. Виною тому висока активність вірусів із закінченням холодів, знижений імунітет дитини, зимова вітамінна недостатність. Що ж робити, щоб і загрозу авітамінозу зняти, і імунітет зміцнити, залишатися здоровим і радіти весни?
  Перш ніж бігти в аптеку за дорогими і яскравими упаковками вітамінів, варто спробувати зміцнити здоров'я малюка виключно безпечними, корисними і доступними кожному засобами. Щоб усунути проблему, іноді досить змінити раціон харчування дитини і переглянути його режим дня і фізичну активність.
Харчування:
  Чи не кількість, а якість споживаної їжі має величезне значення. Навесні їжа повинна бути легкої і корисною. Вона повинна бути багата вітамінами, мікроелементами, клітковиною. Морська капуста, яєчний жовток, м'ясо, риба, злакові, свіжі овочі і фрукти - це якраз ті продукти, в яких потребує зростаючий організм. Меню дитини має містити достатню кількість овочів, таких як морква, капуста, буряк, зелень, фрукти (Цитрусові, ківі). Саме навесні найкраще працює правило - 5 овочів або фруктів в день. Корисні напої. Постарайтеся щоранку робити своїй дитині яблучно-морквяний сік. Це не складе вам особливих зусиль, а результат буде чудовий. Так і протягом дня чай з лимоном, відвар шипшини або трав'яний чай не будуть зайвими. можна робити відвари з заморожених ягід, тільки не варто варити довго - краще залити окропом і дати постоять. Робіть  компоти з сухофруктів: ізюм, чорнослив і курага - кращі помічники. Особливу увагу приділіть кисломолочним продуктам - 1-2 склянки кефіру в день допоможуть не тільки травній системі, а й імунітету дитини.
Ø Мед. Важко перебільшити користь меду, про нього сказано все і навіть трохи більше. Тому якщо у дитини немає алергії на мед, сміливо давайте йому чайну ложку цього чарівного зілля перед сном.
Ø Залізо. Практично будь-який організм страждає анемією (Зниженням гемоглобіну) у весняний період. Вона проявляється відсутністю апетиту, млявістю, дитина швидко втомлюється і вередує. Спробуйте впоратися з цим, додавши в меню дитини петрушку, гранатовий сік, зелені яблука, грецькі горіхи.
Ø Свіже повітря. Намагайтеся проводити максимум часу на вулиці разом з дитиною, прогулюйтеся в парках і скверах подалі від доріг і багатолюдних місць. Разом бігайте на вулиці, грайте в рухливі гри, просто гуляйте на великі відстані. Прогулянки на свіжому повітрі дуже важливі для боротьби з авітамінозом і зміцнення дитячого здоров'я, адже перші сонячні промені сприяють виробленню вітаміну D.
Ø Сон. Навесні краще почати укладати дитину спати раніше. У зимово-весняний період діти, по рекомендації МОЗ, повинні спати не менше 10 годин на добу. Здоровий безперервний сон забезпечить дитині прилив сил і енергії. І не забудьте провітрити кімнату перед сном!
  Ці прості рекомендації допоможуть вашій дитині досить швидко зміцнити імунітет.
                                 
                            Заняття: Подорож краплинки. Вода - це життя 


                                                      Заняття:  Досліди з водою 


  Інтегроване заняття "Рання весна" для дітей старшого віку.

                         Складання розповіді про сонце за мнемотаблицею

                               Літературний вечір, присвячений Т. Г. Шевченка 



                                                  Весняне привітання ЗДО 150 


                                        
                                             Конкурс "Шевченковські читання" 



                      Заняття: Подорож до весняного лісу. Хто як весну зустрічає.


Про кобзаря дітям. Віршована розповідь про життєвий шлях Т. Г. Шевченка

            

Спостереження-розповідь «Маленьким дітям про великого Тараса Шевченко»


                                     Консультація
                                        «Значення прогулянок навесні»
   Значення прогулянки навесні - важко переоцінити. Навесні від сонця на землю надходить велика кількість ультрафіолетових променів, що дуже оздоровлює організм дитини. Але сонце цінне в цій прогулянці розвиток пізнавальних інтересів, спостережливості дитини і розвиток мови. Основною метою виховання дитини в дитячому саду є підготовка дітей до навчання в школі, а при підготовці дитини до школи велике значення має виховання потреби в знаннях, а на прогулянці навесні цих знань достатньо. Дитина зауважує все: чому взимку сонце світило, але не гріло, а навесні підстав долоньку під промені - і тепло. Поясніть це явище своїй дитині. Сонце пригріло - відразу музику наспівали почули і бурульки з'явилися, та ще й ростуть вони, тільки вниз головою, чому?  Поясніть дітям, чому потемнів і став осідати сніг, верх його покрився кіркою - це наст, дітям дуже цікаво, від чого це буває. Зробіть дітям кораблики з пінопласту або з дерева, ось буде забава - не нудно буде ні вам, ні вам ні дітям. А вже як спостерігати за птахами, вони навесні сильно змінилися: горобці зацвірінькали веселіше, голуби стали собі впевнені відчувати; галки - заметушилися.
   А ось і ожив грачівник, було тихо - тихо, так відразу і зашуміло. Шум, гам, робота закипіла, треба житло будувати, а за грачами - шпаки вже прилетіли - засвистіли. Поспостерігайте це з дітьми, поясніть, чому одні птахи прилітають першими, а інші потім, забудьте прищеплювати своїй дитині почуття турботи про братів наших маленьких, вчасно птахів годувати, будинки кімнатні рослини поливати - це їм під силу, та й почуття відповідальності розвивається. Цікаво і поспостерігати за пробудження дерев від сну, бачити як збільшуються нирки з кожним днем, як потім з'являться маленькі клейкі листочки. Поспостерігайте за появою комах, хто перший, хто за ним. ...
Весна - найкращий час для спостереження, а прогулянки під весняним сонцем оздоровлювати  дітей. Те що треба.

                                                           Консультація для батьків
                                            «Чим зайняти дитину навесні  на вулиці»
   Весна приносить багато радості, тепла і сонця. Діти радіють кожній калюжі, кожній зеленій травичці. Чим же їх зайняти, коли ще не так тепло, як хотілося б, але вже так радісно від перших теплих промінчиків сонця? Звичайно, потрібно якомога більше гуляти. Показувати малюкові, що змінилося навколо за попередній день. Але чим же зайняти дитину, щоб прогулянка була і корисною, і цікавою, і пізнавальної? Адже прогулянка повинна приносити дитині, не тільки свіже повітря, але і користь для розвитку.
ü  Не забудьте взяти на прогулянку мильні бульбашки. Це цілий світ - чарівний, повітряний, ніжний. Діти дуже люблять спостерігати за кольоровими переливами повітряних кульок, які вони ж самі видувають, подобається їх ловити і плескати, бігати за ними. Не позбавляйте малюка такого задоволення! Причому пускати мильні бульбашки можна видуваючи з макаронини, з соломинки, трубочки для коктейлю або соку - проявіть фантазію!
ü  Всі діти люблять калюжі. Щоб не застудитися, не забудьте надіти непромокальні чобітки. запропонуйте дитині "безпечні ігри з калюжами".
ü  Виміряйте разом з дитиною палицею глибину калюжі. Візьміть з дому лопатку і розширте русло потічка.
ü  Одна з найбільш весняних ігор - майструвати і пускати кораблики в струмочках. Про кораблику треба подбати заздалегідь, ще вдома. Зробити його можна зі звичайного паперу, кори дерева, пінопласту, шкаралупи волоського горіха.
ü  Коли на вулиці підсохне, обов'язково візьміть на прогулянку кольорову крейду. Можете просто малювати з дитиною крейдою на асфальті, а можна придумати чудові розвиваючі ігри. Разом з крейдою можна займатися математикою, вивчати алфавіт і масу інших корисних речей. І все це весело і в грі!
ü  Намалюйте крейдою різних кольорів букви і цифри на асфальті (зробіть їх різного розміру). За вашій команді нехай дитина знаходить потрібну букву (цифру) і стрибає на неї. Тільки не забудьте, що букву треба називати як звук. А якщо дитина вже добре знає букви і якраз зараз вчиться читати, запропонуйте йому "писати" прості слова власними ніжками. А ну, давай напишемо, як тебе звати Аліса. Яка перша буква? Дитина стає на букву "А", потім переходить до букви "л" і т. д. Така гра навчить малюка виділяти в слові окремі звуки, потренується увагу і спостережливість.
ü  Намалюйте різнокольорові овали (червоний, жовтий, синій, зелений) і запропонуйте дитині стрибати з одного на інший, як зайчик, називаючи кольору. Або можна намалювати різні фігури (коло, квадрат, трикутник). Нехай дитина стрибає і називає фігури.
ü  Гуляючи по парку можна підібрати палички, камінчики, шишки. Потім удома зайнятися творчістю і змайструвати кумедні вироби. Можна погодувати пташок. У процесі годування розкажіть дитині, що це за птаха і де вони мешкають і чим харчуються. Покажіть, як на деревах набухають бруньки і розгортаються листочки. Таким чином, ви прищепите любов до тваринного світу, природі.
ü  Візьміть з дому машинку на мотузочці, самокат або іграшкову коляску - дитині так подобається їх катати. Крім того, гуляючи, можна робити нескладні спортивні вправи, займатися на турніках.
  Отже, ми бачимо, що легко можна урізноманітнити весняну прогулянку, таким чином, щоб вона була цікавою, корисною і приємною для всіх. І, навіть довго не думаючи про те, чим зайняти дитину.

                  Консультація для батьків  "Обережно - весна прийшла»
       Весна - довгоочікувана пора року. Весняні прогулянки надзвичайно корисні. Навесні природа оживає. І навіть якщо листочки ще не встигли з'явитися на світло, то птахи вже почали радіти теплу і запахів, якими багатий весняне повітря, але завжди необхідно пам'ятати, що Весна, час, коли потрібно бути гранично обережним. Сонечко, яке взимку світило, але зовсім не гріло, починає поступово розтоплювати сніг і лід. Небезпека присутній скрізь. Велику небезпеку в цей час становлять бурульки на дахах будинків. Тому що вони часом падають. Вгадати той самий момент, коли бурулька вирішить, що висіти їй вже набридло, абсолютно неможливо. І якщо ви думаєте, що крижана бурулька не може завдати великої шкоди, то дуже сильно помиляєтеся.
Заходи безпеки при падінні бурульок з дахів:
§  Наближаючись до будівлі або споруди, необхідно уважно подивитися на дах і переконатися, що можливе сходження снігу.
§  Перш ніж пройти під карнизом будівлі з бурульками, уважно подивіться на стан обмерзання;
§  Не стійте під карнизами будинків, на яких утворилися бурульки;
§  По можливості звільніть карниз будівлі від утворився обмерзання;
§  При необхідності проходження під обледенілих карнизом будівлі, намагайтеся якомога швидше подолати цю ділянку.
   Крім того, весна таїть в собі і інші небезпеки. Незважаючи на те, що за вікном в деяких районах температура вдень вже плюсова, але у вечірній і нічний час доби температура за вікном все ж опускається до мінусових позначок. Той сніг, який не встиг розтанути за день, перетворюється в «каток». Пересування по таким дорогам дуже небезпечно як для пішоходів, так і для автолюбителів.
Дії під час ожеледиці (ожеледиці):
• пересуватися потрібно обережно, не поспішаючи, наступати слід на всю підошву, враховуючи нерівності поверхні;
• при ожеледі варто звернути увагу на своє взуття: підберіть нековзну взуття, щоб відчувати себе більш впевнено на вкритій льодом;
• літнім людям рекомендується використовувати тростину з гумовим наконечником або лижну палицю з загостреним шипом;
• будьте гранично уважними на проїжджій частині дороги, намагайтеся обходити всі місця з похилою поверхнею.
• пересуватися потрібно по тротуару і не перетинати проїжджу частину без крайньої необхідності. Якщо тротуар відсутній, а рух необхідно продовжити, то рухатися потрібно по краю проїзної частини назустріч транспорту, що рухається, таким чином, ви заздалегідь помітите наближається авто;
• не слід переходити проїжджу частину поблизу рухомих машин, ви можете посковзнутися і потрапити під колеса автомобіля. Пам'ятайте, що гальмівний шлях автомобіля значно збільшується в умовах ожеледиці;
• якщо Ви посковзнулися, присядьте, щоб знизити висоту падіння.
   Найбільшою ж небезпекою, є лід на водоймах. Весняний лід не тріщить як зимовий, попереджаючи про небезпеку, а розсипається з неголосним шелестом. Весняний паводок - небезпечне природне явище, яке може привести до непередбачуваних наслідків. Однак щороку багато людей нехтують запобіжними заходами і виходять на тонкий весняний лід, тим самим, піддаючи себе і своїх супутників небезпеки.
Льодохід - це дуже захоплююче видовище, яке приваблює багатьох людей, особливо дітей. Їх притягує можливість не тільки помилуватися льодоходом, а й попускати кораблі по весняним потічка. Однак не можна забувати, що цей період дуже небезпечний, особливо ті місця, де виходять на поверхню водойми підземні ключі, стоки теплої води від промислових підприємств, біля виступаючих з льоду кущів, очерету, корчів тощо. Тонкий лід, що утворилися ополонки - це перші вороги прогулювалися в небезпечних місцях людей. Період повені вимагає від нас близько, обережності і дотримання правил безпеки поведінки на льоду і воді. Так як одяг на людині тепла (зимова, потрапивши під лід, вбирає як губка і тягне людини на дно. Вода холодна і можливе переохолодження тіла людини.
Переконливе прохання до батьків: розкажіть своїм дітям про те, як небезпечний весняний лід і до яких наслідків може привести катання на крижинах. Забороняйте їм грати у води, припиняйте молодецтво. Пам'ятайте, дотримуючись запобіжних заходів, ви зберігаєте життя собі і своїм близьким.
Обережно, тонкий лід!
  Один з розпізнавальних ознак міцності льоду - його колір. Під час відлиги або дощів лід стає білим (матовим, а іноді і жовтуватим (значить він не міцний). Надійний крижаний покрив має синюватий або зеленуватий відтінок.
У період весняного паводку і льодоходу ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
1.     Виходити на водойми;
2.     Переправлятися через річку у період льодоходу;
3.     Підходити близько до річки в місцях затору льоду;
4.     Стояти на стрімкому березі, піддаються  розливу і обвалу;
5.     Збиратися на містках, греблях та загатах;
6.     Наближатися до крижаних заторів, відштовхувати крижини від берегів;
7.     Вимірювати глибину річки або будь-якого водоймища;
8.     Ходити по крижинах і кататися на них.
Обов'язкові правила для любителів підлідного лову:
Ø Не пробиває поруч багато лунок;
Ø Не збиратися великими групами в одному місці;\
Ø Не пробиває лунки на переправах
Ø Якщо ви з машиною провалилися під лід:
Ø Деякий час машина може триматися на плаву і у вас є кілька секунд, щоб з неї вискочити, якщо ви не встигли покинути автомобіль, і він занурився під воду, не відкривайте двері, так як вода тут же хлине всередину і машина почне різко занурюватися;
При зануренні на дно із закритими вікнами і дверима повітря в салоні автомобіля тримається кілька хвилин, це немало. Таким чином, є можливість:
·        оцінити обстановку;
·        активно провентилювати легені (глибокі вдихи і видихи дозволяють наповнити кров киснем);
·        позбутися від зайвого одягу;
·        подумки уявити собі шлях нагору;
·        вибирайтеся через двері або якщо зможете через опущене скло, протиснеться назовні, взявшись руками за дах, підтягніться, а потім різко спливаючи вгору;
·        вибирайтеся назовні, коли машина наповниться водою наполовину, т. к. якщо різко відчинити двері і спробувати тут же вибратися, вам буде заважати потік, що йде в салон;
·        вибравшись з машини, майте на увазі, що у вас є 30-40 секунд для спливання на поверхню.
Пам'ятайте:
v На весняному льоду легко провалитися;
v Швидше за все процес розпаду льоду відбувається біля берегів;
v Весняний лід, покритий снігом, швидко перетворюється в пухку масу;
v Чи не переправлятися групою можна по льоду з товщиною менше 7 сантиметрів;
v Завжди, вирушаючи на замерзлу водойму, необхідно брати з собою міцну мотузку з петлею і вантажем, щоб в разі необхідності можна було кинути провалився одного;
v Не виходити на лід вночі і в туман, так як погано видно ополонки;
v Не виходити на лід в стані алкогольного сп'яніння.
v Так само не забуваємо про заходи безпеки на дорогах. Навесні пожвавлюється рух автомобілістів, так як деякі господарі авто не управляють взимку.
v З'являються водії в алкогольному сп'янінні пересуваються з заміських гулянь.
v Пожвавлюються мотоциклісти, які становлять небезпеку для всіх учасників дорожнього руху. І це не всі заходи безпеки, про які варто говорити на бесідах.
Пам'ятка батьків!!!
Дорослі! Ніколи не залишайте дітей без нагляду!
  Залишаючись без нагляду батьків і старших, не знаючи заходів безпеки, діти грають на стрімкому березі, а іноді катаються на крижинах водойми. Така безпечність часом закінчується трагічно. Навесні потрібно посилити контроль за місцями ігор дітей.
Батьки! Не допускайте дітей до річки без нагляду дорослих, особливо під час льодоходу; попередьте їх про небезпеку знаходження на льоду при розтині річки або озера. Розкажіть дітям про правила поведінки в період паводку, забороняйте їм грати у води, припиняйте молодецтво. Відірвана крижина, холодна вода, швидка течія загрожують загибеллю. Пам'ятайте, що в період паводку, навіть при незначному льодоходу, нещасні випадки найчастіше трапляються з дітьми.
Будьте  уважні і обережні! Лід навесні небезпечний!!!!

Заняття: Вивчення вірша  Ганни Чубач "Українська мова" 



Яких правил дотримувати батькам, щоб обрати                                      безпечну для психіки дитини іграшку 
Спостерігати за дитиною, коли вона контактує з іграшками Батьки повинні звертати увагу на сюжет гри, як спілкуються й поводяться її персонажі, а також — на емоційний стан дитини: збуджена надміру, агресивна чи навпаки — чутлива Спілкуватися з дитиною під час гри і поза нею Контакт із рідними людьми для дитини безцінний. Одне з найважливіших завдань усіх батьків — навчити дитину вербалізувати свої емоції, щоб вона могла розуміти, що з нею відбувається «тут і зараз» і пояснити це. Наприклад, навчити її відрізняти образу від гніву, обурення від злості тощо. Лише тоді батьки зможуть об’єктивно сприймати те, що відбувається, і визначати, чи є причини для того, щоб звинувачувати іграшку в тій чи тій ситуації Слухати й чути дитину Соціалізація для неї дуже важлива. Іноді прохання дитини придбати їй іграшку-жахалку зумовлене модними трендами й бажанням бути, як усі. Але ж і дорослі іноді хочуть нову модель телефону не лише через нову вдосконалену технічну комплектацію. Наприклад, телефони на кнопках досі чудово виконують свої функції. Однак чомусь майже всі замінили їх на смартфони. Мабуть, і дитина хоче донести батькам таку саму думку, але вони через власну тривожність не надають належної уваги аргументам дитини Перестати тривожитися Діти — це надчутливі антенки. Якщо тривожаться батьки, то діти в цьому «тривожному полі» опиняються автоматично. Тому не завжди можна точно визначити, чому дитина тривожиться: через контакт з іграшкою-жахалкою чи через надмірне переживання батьків із цього приводу. Будь-які нервові реакції мами небезпечні для здоров’я дитини. Тому їй треба приділяти достатньо уваги й власній психогігієні
                           Як батькам не посилити тривогу дитини 
ЗАНАДТО БАГАТО ТУРБОТИ
КОМПЕНСАЦІЯ СЛАБКИХ СТОРІН
Батьки завжди прагнуть допомогти дитині впоратися із завданнями, які у неї не виходять. Допомогти дитині розв’язати дитині проблему — це нормальна реакція люблячих батьків. Утім
, таким чином ви ненароком фіксуєте увагу дитини на негативі. Більшість людей знаходять впевненість у собі не компенсуючи слабкі сторони особистості, а фокусуючись на сильних. Посправжньому щасливі люди навчилися робити те, що в них добре виходить, і не переживати через невдачі. Дитина не може завжди уникати своїх слабкостей, але, фокусуючись на сильних сторонах її особистості, ви виростите її впевненою в собі людиною. Тож проводьте час з дитиною і займайтеся з тим, що у неї дійсно виходить. Це допоможе їй підтримати впевненість у собі та своїх здібностях.
ЗАНАДТО БАГАТО УВАГИ СИЛЬНИМ СТОРОНАМ
 Так, щойно ми говорили, що потрібно допомагати дитині розвивати її сильні сторони — і це дійсно так — а тепер виносимо це окремим пунктом, який може стимулювати дитячу тривожність. Батьки мають упіймати межу, після якої їхні очікування стають завищеними. Коли ви постійно говорите знайомим, що ваш син малює ліпше за всіх у групі, а донька стане Олімпійською чемпіонкою, вам здається, що так ви допомагаєте їм досягти поставлених цілей. Але насправді ваші слова надзвичайно тиснуть на дітей і перетворюються на важкий тягар батьківських очікувань. Хваліть своїх дітей, коли вони з чимось справляються, коли самостійно виконують завдання, за яке вчора навіть не хотіли братися, вважаючи його заскладним. І не вимагайте від них більшого за цей успіх. Завищені очікування батьків можуть створити тривожну обстановку там, де нещодавно дитина була радісною, задоволеною та впевнено
Коли дитина приходить додому і ділиться історіями — про те, як відібрали іграшку; не вийшов малюнок; вихователька розповідала казку, яка не сподобалась; як складно вдягати новий светрик — ви переживаєте за свою дитину і демонструєте своє хвилювання. І якщо хвилюватися нормально, то показувати, можливо, не варто. Діти поглинають ваші емоції і починають переживати ще більше від того, що переживаєте ви. Дітям потрібно, щоб батьки були сильними. Утім, замість сили і впевненості діти бачать, що реагувати на проблеми хвилюванням — нормально. Хоч як складно це здавалося б, але ви повинні тримати свою тривогу під контролем, поки розбираєтеся з проблемами дитини. Батьки мають бути підтримкою, людиною, яка слухає, розуміє і, якщо потрібно, допомагає порадою 
ЗАНАДТО БАГАТО ЗАХИСТУ 
Кожен з батьків хоче постояти за свою дитину, але іноді природне бажання захистити може підвищити рівень тривожності. Якщо дитина ділиться з вами своїми проблемами, то ваше перше і логічне бажання — піти і зі всім розібратися. Це подає дитині два сигнали. По-перше, вона не може поділитися з вами ні секретом, ні проблемою. По-друге, ви не вірите в те, що ваша дитина може сама вирішити свої проблеми. Пам’ятайте, що з віком дитини зростає і її самостійність і потреба її обстоювати. Ваше головне завдання — допомогти дитині знайти розв’язок проблеми, який вона успішно зможе втілити в життя.

                                          Бесіда-розповідь: Символи України 

                                                         Робота з батьками 
Що необхідно дитині для благополуччя?
Діти потребують від своїх батьків найелементарнішого – часу і турботи. Це основа їх розвитку. Ваша дитина виростає такою, якою ви її виховуєте. Розгляньмо, що саме дитина повинна отримати від батьків сповна.
На всіх дітей впливає навколишнє середовище, у якому вони зростають. Розвиток дитини залежить від того, як організоване її життя і хто навколо неї. Саме це робить її людиною. Якщо батьки заохочують дитину, вона вчиться впевненості. Якщо батьки вчать дитину чесності, вона стає справедливою. Якщо дитина росте в атмосфері схвалення, вона вчиться любити себе. Якщо дитина зростає в безпеці, вона вчиться довіряти. Якщо батьки вчать дитину ділитися, вона виростає щедрою. Якщо дитина росте в атмосфері прийняття та дружелюбності, вона вчиться любити й робити навколишній світ кращим.
Коли у вас вперше з'являється дитина, ви хочете дати їй усе найкраще: купуєте найдорожчі іграшки, одяг та інші речі. Але чи так усе це потрібне вашій дитині? Зрозуміло, їй необхідні певні речі, але не вони головне. Натомість любов, прихильність і увага мають головну роль у зростанні й розвитку дитини. Ваші турбота та прихильність створюють для дитини відчуття безпеки, яка дасть їй змогу на повну силу розкрити свій потенціал, досліджуючи навколишній світ. Розгляньмо кілька чинників, що мають важливе значення в розвитку дитини.
Безумовна любов
Хоч це й очевидно, однак безумовна любов необхідна кожній дитині. Безумовна любов – то не тільки прояви любові, це щось більше. Така любов повинна пронизувати кожні ваші дію, дотик та слово. Любов – це суть усіх взаємин, і саме вона допомагає вашій дитині довіряти вам і почуватися в безпеці. Тому важливо, щоб ви дали зрозуміти дитині, що ви її любите незалежно від її поведінки. Це допоможе вам створити сильний емоційний зв'язок із дитиною. Вона не має думати, що ваша любов залежить від її поведінки.
Турбота й задоволення потреб
Крім емоційної підтримки, яку ви даруєте своїй дитині, ви повинні задовольнити її базові потреби. Спробуйте зрозуміти їх на основі дій і голосу дитини. Так ви зможете визначити, наприклад, коли вона голодна.
Ще одна важлива потреба дитини – сон. Поки дитина спить, клітини її мозку оптимально працюють, створюючи нейронні зв'язки, необхідні для навчання й розвитку мислення. Тому переконайтеся, що дитина достатньо спить.
Також слід приділяти увагу харчуванню дитини, оскільки воно забезпечує дитячий організм поживними речовинами, необхідними для її здорового розвитку. У перший рік життя дитини головним інгредієнтом її харчування повинно бути грудне молоко.
Захист і безпека
Діти не почуваються в безпеці, коли батьки про них не піклуються, не задовольняють їх потреби, не виявляють достатньо любові. Почуття безпеки дає дитині змогу довіряти вам. Коли дитина почувається захищеною, вона знає, кому може довіряти в тих чи інших ситуаціях. Це створює сильну прихильність між вами й дитиною, що сприяє її благополуччю в майбутньому.
Крім емоційної безпеки, дитині також необхідна фізична безпека. Ви повинні подбати про те, щоб квартира, у якій ви живете, була безпечною для дитини. Але цього недостатньо: дитина завжди має перебувати під вашим наглядом, щоб мати можливість досліджувати навколишній світ, не ризикуючи завдати собі шкоди. Якщо ви працюєте, вам необхідно скористатися послугами досвідченої й турботливої няні. Головне, щоб вона щиро любила дітей. Із такою нянею дитина буде рости щасливою.
Взаємодія
Взаємодія з тими, хто навколо, – це те, до чого дитина прагне в ранньому віці. Розмовляйте з дитиною змалечку, навіть якщо ви вважаєте таке заняття безглуздим. Воно допоможе їй розвинути мовленнєві навички.
Кожна нова взаємодія з дитиною знайомить її з новою, раніше невідомою інформацією й забезпечує сенсорну стимуляцію, необхідну для розвитку її мозку. Щоденні ігри з дитиною, які вважаються найпопулярнішою формою взаємодії, допоможуть їй почуватися в безпеці. Також це найкращий спосіб показати дитині свою любов.
Ще один спосіб взаємодії з дитиною – це читання вголос. Це заняття стимулює уяву дитини, розвиває її мовні навички. Дитина проживає у своїй уяві сюжети книг, які їй читають.
Наснага
Дитина може почати хвилюватися у випадках, коли в неї недостатньо навичок для тих чи інших ігор або занять. Однак вона в змозі розвинути необхідні навички, а це сприятиме її загальному розвитку. Заохочуйте її розв’язувати нові завдання, не забувайте хвалити за успішне виконання попередніх завдань. Хваліть її або обіймайте. Це не тільки надихне дитину засвоювати нові навички, а й навчить оцінювати свої сили.
Дисципліна
Важливо дати дитині стільки свободи, скільки їй необхідно. Але водночас ви маєте навчити її розуміти межі дозволеного. Привчити дитину до дисципліни – не означає сварити її або карати за необдумані вчинки. Це означає ознайомити її зі встановленими правилами, виявляючи при цьому до неї свою любов. Навчаючи дитину дисципліни, ви дасте їй один з основних інструментів, необхідних для життєвого успіху. Переконайтеся, що ви теж дотримуєтеся всіх правил, яких вчите своїх дітей. Завдяки цьому дитина буде дотримуватися їх, не відчуваючи дискомфорту.
Отже, якщо ви вважаєте, що для щастя дитині необхідні дорогі іграшки й екзотичне оформлення дитячої кімнати, то помиляєтеся. Дитина потребує чогось більшого, ніж дорогі речі. Запорука щастя дитини – це любов батьків. Обійми, дотики, посмішка, заохочення й ігри з дитиною – то прояви любові до дитини. І цього вона потребує значно більше, ніж матеріальних речей.
Розвиток дитини

Робота з батьками 


Заняття: Природний світ 
«Зустріч з Лісовичком у Дендропарку»
 

Щедрий вечір, добрий вечір
Добрим людям на здоров’я! 

Вивчаємо щедрівки

Щедрик, щедрик, щедрівочка,
Прилетіла ластівочка,
Стала собі щебетати,
Господаря викликати:
- Вийди, вийди, господарю,
Подивися на кошару,
Там овечки покотились,
А ягнички народились.
В тебе товар весь хороший,
Будеш мати мірку грошей.
Хоч не гроші, то полова,
В тебе жінка чорноброва.
Щедрик, щедрик, щедрівочка,
Прилетіла ластівочка. 

Щедрий вечір, добрий вечір —
І дорослим, і малечі!
Щастя, радості, любові,
Щоб завжди були здорові
І багаті, і веселі
І надворі, і в оселі.
Щоб Господь оберігав,
Вам усе потрібне дав,
Щоб ви квітли з кожним кроком,
Отже, всіх вас з Новим роком! 

Щедрівочка щедрувала,
Під віконце підбігала. —
Чи ти, тітко, наварила,
Чи ти, тітко, напекла?
Неси мені до вікна,
І вареник, і пиріг
Неси швидше на поріг! 

Сію, вію, посіваю,
З Новим роком вас вітаю!
Щоб було у вас і в стіжку і в мішку,
І в коморі, і в оборі,
В ложці, в мисці і в колисці!

Сієм, сієм, посіваєм,
Щастя-долі вам бажаєм!
У щасливій вашій хаті,
Щоб ви всі були багаті,
Щоб лежали на столі
Паляниці немалі,
Щоб були у вас ковбаси,
Молоко і сало, й м’ясо,
І млинці, і пиріжки,
І пухнасті пампушки.
Щоб були ви в цій оселі
І щасливі, і веселі!

Сію-вію-посіваю,
З Новим роком вас вітаю,
Сію щедро із долоні
По долівці, по ослоні,
Засіваю вашу хату –
Будьте радісні й багаті,
Сію густо-перехресно –
На добробут людям чесним!
Промовляю з кожним кроком:
Миру всім! І з Новим роком!


Консультація для батьків

«Що робити батькам, коли дитина сумує?»

 

Втрата когось або чогось важливого для людини, викликає горе, сум, журбу. Воно виражається в печалі, озлобленості, почутті провини або жалю, тузі за померлим, пристрасному бажанні знову побачити втраченого близького або свої улюблені речі, іграшки. Ситуації або обставини, які нагадують про втрату, навіть через роки можуть викликати емоції журби.

Є кілька типів таких нагадувань. Один з них - «порожні» ситуації. Це ситуації, у яких все нагадує про відсутність втраченої людини: порожнє місце за обіднім столом, раніше спільні види діяльності, особливі приводи, наприклад день народження або свята.

Це нормальні реакції, які можуть проявлятися по-різному в різних дітей і тривати роками. Хоча і болісне, особливо спочатку, горювання - це здорова реакція на втрату, яка свідчить про значущість втраченого. З часом ці емоції стають менш гострими і наповнюються приємнішими спогадами про минуле.

 Багатьом дітям довелося пережити як травму, так і втрату. А ті з них, хто втратив близьких раптово, схильні до надто сильного горювання. Дитина може бути постійно занурена у спогади про трагічні обставини смерті, і це призводить до ускладненого переживання важкої втрати. Воно проявляється у відмові від того, що раніше давало задоволення, або від стосунків, які нагадують про втрату.

Що робити дорослим?

Розмовляйте про свої почуття з дитиною, щоб «розговорити» її. Це потрібно, щоб діти через слова виявляли своє горе. Допоможіть дитині зрозуміти, що саме думки про минуле викликають погане самопочуття. Навчайте її думати про приємне, розповідаючи або читаючи історії, слухаючи разом приємну музику, нагадуючи, що ви дбаєте про ваш у загальну безпеку. Переконуйте дитину, що в трагедії нема її провини.

 Іноді діти не хочуть думати, говорити і згадувати про втрачену людину. У цьому разі не потрібно тиснути: це також нормальна реакція. Крім того, дитина може уникати розмов про смерть, щоб не засмучувати вас. Просто дайте їй зрозуміти, що ви поруч.

 Важливо також допомагати дитині уникати нагадувань про втрату, які викликають дуже сильні неприємні емоції. Не забувайте, що деяким дітям потрібен тривалий час, щоб впоратися з втратою.

Поради батькам 

Заняття: Природний світ
"Бережіть рідну природу"

Заняття: Сенсорно-пізнавальний розвиток 

"Склад числа 7"


Заняття: "Подорож Дендропарком"


Христос народився! Славімо його!


Вітання з Різдвом Христовим!  

 З Новим Роком! З Новим Щастям! 


  

 

Заняття:  Птахи відлітають у теплі краї.

Спостереження за лебедями. 

Заняття: Вивчення вірша П. Воронько «Їжачок-хитрячок» 

Спостереження за калиною 

Заняття: Гриби. Знайомство з грибом – Парасолькою.

Казки для дітей від yasno

Казки про важливість розумного споживання енергії. 
Фантастичні, цікаві та корисні історії 

https://yasno.com.ua/savings_kids

Заняття:  Тварини готуються до зими

Заняття: Вивчення вірша В. Гринько «Вишиваю вишиваночку» 
за допомогою мнемотехніки

Заняття: Спостереження за осінніми квітами - Морозець.

Заняття: "Дорожній рух. Ліплення Світлофор"   

Заняття: Ознайомлення з соціумом
«Безпека в природі та побуті» 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Грамота. Речення. Схеми речень

Заняття: Ознайомлення з природою. 
Тема: "Шукаємо гриби!"

Заняття з природи Спостереження за чорнобривцями  

Заняття Сенсорно-пізнавальний розвиток 
Число 6. Склад числа 6.

Аплікація  "Козаки та їх побут очима дітей"

Козацькому роду нема переводу

Один день з життя запорозького козака.


Козацькі будні

Заняття: Комунікативний розвиток  "Моя рідна Україна"


Ознайомлення з природою Тема: Увага: отруйні гриби!

Заняття: Ознайомлення з природою. Тема: Осінні дарунки у лісі - гриби. 

Музичні хвилинки – веселики 

 
 Заняття  Комунікативний  розвиток «Фрукти»

Фрукти: корисні властивості та цікаві факти

Заняття з розвитку лексико-граматичних категорій "Дикі тварини"

Художньо – продуктивне образотворення
 (малювання)   Фруктовий натюрморт 

Заняття. Сенсорно-пізнавальний розвиток  
«Математичні знаки»

Заняття  Предметний світ
«Роль вітамінів у житті людей»    

 Заняття Комунікативний розвиток  «Речення»

    Заняття з природи  Овочі. Над землею і під землею.

Хліб – він святиня народу

Комунікативний розвиток Слова, звуки.

Заняття Аплікація

Квітка – веселка (орігамі – аплікація) 

   Заняття. Природний світ    «Осінні квіти»

Художньо – продуктивне образотворення.

 Малювання   "Україна – моя Батьківщина"

                        Заняття Літературне образотворення

   Мнемотехніка. Вірш М. Познанської "Про нашу Україну"


Популярные сообщения из этого блога